<3

Snart dags att ta kontakt med doktorn igen. Snart har de två månaderna som vi skulle ”försöka själva” på gått. 6 dagar kvar tills mensen ska dyka upp. Känns en aning jobbigt. Eller ganska så mycket jobbigt. Hade hoppats på att slippa gå tillbaka.

 

Men något positivt i det hela är att just denna månaden fick vi faktiskt för första gången positivt utslag på Äl-stickorna! Det har inte hänt någon gång på de 4-5 gångerna vi använt stickorna och då har vi testat med både jätte dyra clearblue stickor till de billigaste för 4kr styck. Kanske har ägglossningen varit konstig innan men börjar nu fixa till sig? Hos doktorn med deras tester sa de att allt var fint, månaden efter började vi inte testa förens dag 15.. För att vi helt enkelt glömde. Och det var nog för sent för att få utslag. Denna månaden fick vi två små streck dag 13.. Det var en liten seger! =) Att se att ”oj det funkar!”.

 

Och att stickorna funkar gör nästa steg mycket enklare. För att gå till kliniken varje dag och leta efter ägglossningen känner jag inte det minsta för. Så att kunna se själv och ringa för en tid låter mycket bättre. Kommer ju annars bli stammis där.. Trevliga är dom men inte så jag vill bosätta mig där ;)

 

Men om nästa steg i behandlingen inte funkar kommer vi ta en semester från barnverkstaden. Tror det behövs.. Så vi kan slappna av och tänka på annat lite.


Kommentarer
Postat av: Heidi

Det låter vettigt. Jag tror att i har mycket störer chans att det går vägen om i tänkar på nogot annat



Kram

2011-04-08 @ 11:27:50
Postat av: Tina - Minnas mamma

Hur går det för er? Du har nog rätt i att det kanske känns lättare om man tar en liten paus. Man kan ju fortfarande ha osyddat sex och händer något så händer något, men man måste ju inte "försöka" om det känns jobbigt och blir pressat, speciellt när det tagit lite tid nu också. Kram

2011-04-23 @ 09:18:10
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: ewe

Jag kommer hålla mina tummar att något händer . . Jag har ingen aning hur länge ni har försökt eller något. Men när det hade gått ett år för mig o min man, så gav jag upp hoppas. Och då, efter 2 månader, var jag gravid. Tror det hjälpte att man släppte allt, var som tänkandet " nu måååste ja ju ändå bli gravid" , var ett preventivmedel.

2011-04-24 @ 09:42:36
URL: http://mammaewelina.blogg.se/
Postat av: Jane - ROCKBLOGGEN

Hur har det gått? Hoppas hoppas hoppas...

att plussa tillslut är ju en sådan total lycka!!

2011-06-15 @ 17:59:50
URL: http://thediarybitch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0