Älskling, räddaren i nöden..

I går fick jag ett stort sammanbrott på den jävla företagsekonomin. Jag stirrade på sidorna och förstod inget alls. Blev bara mer och mer förbannad på det. Provet var ju nästa dag och stressen blev liksom droppen. Humöret var inte på topp det minsta..


Men räddaren i nöden kom. Älskling satt bredvid mig vid köksbordet i 4,5 timme och gick igenom uppgift för uppgift. Räknade ut uträkningarna med mig och det som stod i boken blev klarare. Kunde dom inte bara skrivit så som Rasmus sa? Då hade det varit mycket enklare.. Dumma författare som inte fattar detta.

 

Idag gjorde jag provet och det gick ganska bra, eller det kändes bra. Har ju inte fått något resultat. Men det kändes bra, jag svarade, räknade och tog tid på mig så jag är ganska säker att det blir ett G. Och tack vare ÄLSKLING i såfall! =) Jag har aldrig varit bra på matte men Rasmus kan! Så när barnen kommer blir det pappa som får ta matte läxan och mamma får ta svenska och läsning. Perfekt teamwork!

 

I kväll har jag inte rört skolböckerna. Har i stället roat oss med att se på film och myst i soffan. Nu spelar min lilla nerd sina spel på datorn och jag ja, jag sitter här. Ska snart krypa i säng då det är skola tidigt, tidigt i morgon. Men sen är det helg då jag är ledig på fredag. Skönt.

 

Först innan sängen ska jag kela färdigt med denna fluffiga boll <3


Kommentarer
Postat av: Tina 22 år - gravid vecka 40

Hehe, vilken gosig bild :D

2011-02-10 @ 11:10:11
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej, kan du inte pendla och fråga när jag får min bebis också :)??

2011-02-11 @ 15:51:58
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0