Bröllops tankar..

Det är sagt att Herr Andreasen och jag ska gifta oss nu i september. Vi har velat hit och dit och fram och tillbaka med hur, var och varför.. Vill vi? Ja, det vill vi.. Har vi råd? Ja, det återstår att se. Som vi räknat blir det 36 stycken som blir bjudna och det är släkten mest.

Nästa problem var och hur? Absolut inte kyrkligt det är vi båda överens om så borglig vigsel blir det. Ett tag sa vi att varför lägga ner så mycket tid kan vi inte bara gå till kommunhuset och säga ja, sen är det klart.. Dock trodde vi att vissa delar av släkten hade blivit upprörda av att inte få vara med så den ideen ligger väl mest och vilar just nu. Plus att jag varannan dag verkligen vill ha det där vanliga bröllopet med massa gäster sen nästa så går det lika bra att bara gifta sig själva.. Velig? japp..

Just nu har vi ingen plats att viga oss på, ute kanske blir lite kallt, tror nog det.. Men vi har nog bestämt oss att middagen kommer ske på resturangen bredvid oss här hemma. Skulle inte bli så vansinigt dyrt + att vill man dricka starkare drycker till maten finns det detta att köpa själv då jag inte tänker bjuda på det. Och hotellet + vandrahemmet ovanpå resturangen har öppet så de som kör långt kan välja om de vill boka ett rum och sova där i stället för att köra hem. 

Så nu måste jag sätta mig ner och räkna på om vi kommer hinna spara de pengar som krävs till vår lilla bröllops middag. Annars kan ju ett annat förslag jag fick av någon funka. Att be dem betala sin mat själva och inte ge några bröllopspresenter. Att bröllopspresenten är att de kommer ner och firar med oss och äter lite god mat. 

Ja, ja.. Vi får se hur vi ska lösa det =) Men gifta oss ska vi i allafall på något sätt. 


En enkel vit klänning som till exempel denna är jag ute efter:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0