Kan inte släppa drömmen från i natt..

Hade världens skummaste dröm i natt..

Drömde att min syster och bästa vän kidnappade mig på min födelsedag och tog med mig i bilen till ett stort ställe med massa människor. Tänk Idol audition stor sal med folk som sitter och väntar.

Jag undrade varför jag skulle sitta där men de bara skrattade och sa att det var en födelsedags suprise. Så jag satt där. I flera timmar! Sen ropades mitt namn upp och de sa att jag skulle gå in till juryn. Jag hade sån ångest och kände panik.. Jätte verklig panik. Tror jag nästan grät där jag låg och sov. Jag VILLE INTE in där.

När jag kom in i rummet var det inte Idol juryn.. Nepp, andra snubbar som satt på fällstolar såna som film-folk har backstage. Tydligen var detta en audition för en film. De säger åt mig att: AGERA! Sen slår de med en såndär svart film grej ni vet..

Jag står där mitt på golvet och tittar på dem. Känns som jag nästan inte kan andas. Panik, ångest och kroppen skakar. Jag orkar inte hålla i mot och gråter hejdlöst. Kryper i hop i hörnan av rummet med händerna runt knäna och bara gråter, gungar fram och tillbaka och säger ta mig här i från.. Känner mig som världens värdelösaste människa.

Då klappar de i händerna och säger, Bra, bra! Sen skickas jag ut i rummet igen för att vänta. Jag har slutat gråta men skakar och är äckligt nervös. Känns som jag ska svimma av syrebrist.

Efter en stund kallas jag in och där juryn fanns står Alexander Skarsgård. Jag tar honom i hand och hälsar artigt och chockat. Han säger att de vill ha mig i filmen han ska spela in. Det är en mordhistoria och de vill att jag ska spela hans misshandlade flickvän. Mycket ångest-scener, mycket tårar och panik i den rollen. De tyckte mitt agerande var så riktigt och hade aldrig sett någon spela så bra.

KANSKE FÖR JAG INTE SPELADE?! ville jag skrika men stod bara där och såg dum ut.

Han förklarar min roll och säger att det ända som är kvar nu är att se om vi hade personkemi. Då de tydligen skulle bli intima scener mellan oss. Så där står Mr Skarsgård och ber mig kyssa honom.

Jag gör detta och får rollen.

Jag kommer hem och får samma dag ( inte så troligt men vi drömmer ju här) i brevlådan anställningsbeviset med lönen utskriven jag skulle få.

De summorna! Herre gud..

Sen vaknar jag, ganska skakis. Obehaglig, weird och med ett intressant slut, hjärnan kan tydligen få till det när den vill. Har tänkt på drömmen hela dagen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0