Med fara för livet, balanserande på höghöjd..

 

 

Min älskling är färgblind. Ser inte skillnad på färger och säger saker som: ”wow, du är snygg i de där blå mjukisbyxorna..” eller ”den där gula tapet var väl fin?” Jag bryr mig inte just då att byxorna är rosa och rättar honom inte just i den här meningen, för sådan kommentarer vill man ju ha ;) Men när tapeten vi tittar på är bajsbrun och skitful och han säger att den är gul och fin.. Ja då rättar jag honom!

 

Men i allafall i dag när vi skulle bort och måla vardagsrummet i lägenheten, som katterna har massakrerat åt oss. Så började jag rolla färg på väggarna när han kom och ville ta över för städa var väl inget som lockade. Jag blev lite sur då måla är roligare än flyttstäda men lät honom ta över.

 

Efter en timme hör jag att han säger att han är nöjd och att det blev ju fint det här. Så jag släpper det jag har i händerna och ska in och kolla. Jag tittar på honom och sen på väggen.

 

Dessa vackra ljusrosa fläckar som han helt missat mellan de vita nymålade? Såg han dem? Nepp.. Skulle Emma gjort detta istället? Jepp, jepp.. Eller så skulle vi valt typ svart färg istället då hade det nog funkat ;) Men hyresvärden hade nog inte gillat det.

 

Så jag tog penslen med självförtroendet på topp för jag kan då se skillnad på vit och rosa! Och gav mig ut på fläck jakt.. Från golv till tak i lägenheten är det ca. 2,8 meter.. HÖGT i tak. Jag gillar inte höjder och att klättra på stegen med pensel och färgburk.. Jag blev yr och darrig. Men det gick ganska bra tills jag kom till fönstren. Då blev det ju inte de där 2,8 meterna ner till golvet utan då såg jag ända ner till vägen! Lägenheten ligger på andra våningen.

 

Så efter att klamrat mig fast vid stegen och blundat (+ kanske gett i från mig något ljud och kanske sagt något i stil med jag, kommer dö, jag kommer dö..) kom Rasmus tillbaka, fick ner mig och sa åt mig att peka där han skulle måla..

 

Ha ha, Vi är ett förbannat bra team vi två!!

 

En gammal "fin" bild på super teamet!


Kommentarer
Postat av: tessan

tack :)

2011-09-18 @ 11:22:34
URL: http://tessansrum.blogg.se/
Postat av: Evve

Sv: Ja jag har bakat dem själv :) Tack så mycket kära du :D

2011-09-18 @ 14:04:12
URL: http://evvesliv.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Hahahah :D Vad gulliga ni är. Min sambo är också färgblind men INTE lika illa som din. Han ser de flesta färgerna.. Dock trodde han att vår supersöta, ljusgråa/blåa kanin var svart, och att den neongröna åkremsan från grönalund var grå. Men, men.. :P

2011-09-19 @ 15:12:03
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: frida

sv: Haha tack ska du ha! Värmer ;) =)



Sele uppskattar han nog! :) Mina älskar att springa i sele, speciellt min tjocka gammelkanin (hon är 5 år gammal). Hon springer som attan hihi :)



Hoppa vägrar mina kaniner, eller ja den gamla kan ibland när hon känner för det men inte dem andra mer än om det går att rymma ;) hehe menmen får köpa en avlad hoppkanin i framtiden om jag vill tävla:P



Var försiktig när du börjar hoppa, ta det lugnt och bara ha ca 10 cm till en början :) Det är en lite tyngre ras, då ska man ta det lugnare:) Tror det kommer att gå bra, om kaninerna gillar att hoppa.



Ska ni kastrera hanen snart? =)



Det är bara att fråga på! Så svarar jag så gott jag kan :=D Man blir aldrig fullärd ;)



Svar på ditt inlägg: Jobbigt att vara färgblind! Hade en färgblind kille i min klass 7-9. Han fick vi hjälpa på syslöjden och bilden eftersom han inte kunde skilja på vissa färger:) Men han skrattade mest åt det.



Ha det bra!

2011-09-20 @ 09:57:07
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: frida

sv: När kaniner landar så belastas ju frambenen eftersom dem får tyngden där, så hoppar man höga hinder med en stor tung ras, och då ofta (över 4 dagar/vecka) så kan det slita mycket på lederna i frambenen. Men att hoppa småhinder några dagar/vecka är absolut ingen fara så det behöver du inte oroa dig för.



Kastrering är mer riskfyllt på kanin ja, men det går bättre och bättre med det. Gäller bara att ha en veterinär som har erfarenhet av det :) De allra allra flesta fall går det bra. I regel är det andra faktorer som spelar in om kaninen klarar sig eller inte: För hög ålder, dolt hjärtfel mm. Men du kan vara lugn, tror det kommer att gå kanon!:D

2011-09-20 @ 11:07:19
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: Jane l COCONUT

Hahahaha, ååååh vad gulligt!

Ni verkar komplettera bra ;)



Har du förövrigt sett att det ska komma ut en ny serie om barnlöshet? Tänkte på dig när jag såg det. Ha styrka <3



Svar: Åh, my work here is done!!!

2011-09-20 @ 19:43:38
URL: http://coconutwonder.blogg.se/
Postat av: Alexandra

sv; hihi jaa :)

Hoppas du får en fin dag!



kram

2011-09-20 @ 20:23:08
URL: http://alexbloggis.blogg.se/
Postat av: Jane l COCONUT

Ja det är ju sjukt! o.o samtidigt vill man inte lura systemen eller något heller :S



Har ni tv3? Programmet drömmen om ett barn ska handla om ofrivillig barnlöshet. Skickar lite info :)



Under ett års tid har Renée Nyberg följt sju ofrivilligt barnlösa par och en singeltjej i deras kamp att få barn via IVF-behandling, insemination och adoption. Det är en resa fylld av motgångar men också av hopp och stor förväntan. I deras längtan bor både glädje och sorg, men framförallt en stark drivkraft och en kärlek till livet. Inte minst skildras vad som händer i en relation där man tampas med ett så stort, känsligt och livsavgörande ämne.



http://www.tv3.se/program/drommen-om-ett-barn-1

2011-09-20 @ 22:02:19
URL: http://coconutwonder.blogg.se/
Postat av: sara

Sv; åh vad hemskt det låter :(

2011-09-21 @ 16:05:53
URL: http://kaninernas.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0