Bestämt mig!

 

 

Det blir högskola! Så fort det är dags att anmäla sig ska den här bruden göra det. Arbetsförmedlingen har ändå inget vettigt att säga och när jag hittade kurser som faktiskt tilltalade mig och jag funderat på att läsa innan men inte riktigt vågat, så nu fasen ska jag.

 

Är glad över att äntligen beslutat mig för något rörande framtiden.

 

Den där jävla framtids-paniken!

 

Den dyker upp då och då. Den där paniken över att jag håller på att bli gammal och inte gjort allt jag vill (eller borde göra).. Ångest och panik. Lite freaking out och så vidare.

 

Sen brukar jag ge mig själv en ”mental-smäll-på-käften”, för herre gud, Emma du är 26.. Snart pensionär eller? Och vad är det du drömmer om? Inte omöjliga saker. Inga Hollywood drömmar eller tankar på att bli miljonär (även om det senare hade uppskattats..) Och varför ska jag bry mig om vad andra tycker? Även om det är svårt att låta bli ibland. Det viktigaste är väl att jag och Rasmus vet vad vi vill och trivs med det..

 

En reboot av hjärnan hade varit skönt i bland så man kan fylla den med positiva tankar från början och inte slåss med alla dessa negativa demoner som bor där inne och förstör för mig.

 

Nej, det finns massa tid att lista ut alla bitarna. Jag vet ju vad jag vill! Jag ska bara lyckas ta mig dit med och det är väl känslan av att sitta fast i mitten som är så jobbig. Inte veta i vilken ände jag ska börja någonstans.

 

Jag hoppas år 2012 kan bli året då jag verkligen kan försöka släppa alla dessa tankar på vad jag borde göra och faktiskt göra det jag vill istället.. Våga hoppa och våga vinna.

 

 


Kommentarer
Postat av: kelli - gravid med bf i april

lycka till med högskolan då! :D



och tack för kommentaren, har ju som sagt bara jessica att tacka för min fina header! :)

2012-02-08 @ 17:53:24
URL: http://kellitheunicorn.blogg.se/
Postat av: Sofie

tänk livet är ju så lång och 26 jösses det är ju ingenting!! Vad skoj att läsa på högskolan! vilka kurser ska du söka?! ja livet är förkort för att bara drömma, lika bra att satsa på det man vill göra!

2012-02-09 @ 22:01:24
URL: http://blomstertappan.blogg.se/
Postat av: Emma | fotograf i Norrland

Hej! Nu är jag tillbaka i bloggen igen!

det blev ett litet uppehåll i bloggen lite spontant. Men som du säkert har sett (om du har varit inne på min blogg) så har jag uppdaterat den lite då och då för att hålla bloggen vid liv :)



Allt bra med dig annars?

Hade du en bra alla hjärtans dag?



Kram!

Emma - emmaeriica.webblogg.se

2012-02-15 @ 05:19:11
URL: http://emmaeriica.webblogg.se/
Postat av: J

Vilken utbildning ska du söka? Ska nämligen själv söka till hösten 2012 :) men jag letar mest efter en distans utbildning, som också är ett alternativ.

2012-03-07 @ 21:04:51
URL: http://myruls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0