Att vänja sig vid mörker och tystnad..

Nu är vi på plats i huset och Internet kopplades in i dag på morgonen.

 

Det känns bra att fått bort alla flyttkartonger och äntligen känna att man har lite ordning.. Katterna har äntligen insett att vi ska bo här och är inte lika rädda och stirriga längre heller. Nu utforskar dom och leker istället. =)

 

Men det är en del att vänja sig vid. Vi har bott granne med en krog och en busstation.. Lampor som aldrig släcks, ljud HELA tiden, människor i rörelse hela tiden osv.. Här är det TYST! Jag njuter av tystnaden.. Något som är lite värre att vänja sig vid dock är mörkret. Det är så nattsvart här på natten och morgonen. Jag är inte van och det lär bli ännu mörkare snart när hösten och vintern dyker upp.. Blev aldrig kolsvart i lägenheten, alltid någon lampa utanför fönstret som lyste. Här om jag vaknar på natten är det ingen skillnad på stängda och öppna ögon. Jag lär snart vänja mig men just nu är det lite läskigt ;)

 

 

 

 

 

 

Men trots att jag oroar mig jämt känns det som att här kommer det bli bra. Måste bara försöka slappna av och tro på att allt kommer ordna sig.

 

Det är lite tomt i huset då vi gått från ca. 70Kvm till 120kvm men det lär väl fyllas på allt eftersom ;) Köket och vardagsrummet är bra möblerade men övervåningen är ganska så tom.. Har även ett rum kvar att tapetsera där uppe när vi får råd. Denna månaden är tuff med dubbelhyra och bara en lön. Men jag hoppas allt ordnar sig ändå.. Huset var alldeles för perfekt för att inte ta även fast vi visste att vi bara skulle få leva på enbart en lön. Och förhoppningsvis får jag pengar nästa månad då blir vi nästan rika (eller nåt) ;) Nu när vi levt på en lön genom flytt, bröllop osv. Bra planering eller hur? Vem kommer på att gifta sig och flytta utan pengar.. Jo, vi =)

 

 

 

 

 

I dag ska vi bara ta det lugnt.. Nästa vecka tänkte jag börja på allvar med att fixa i lägenheten. Städa, måla osv. Så det blir gjort. Ser inte fram i mot det dock. Men ska bli riktigt skönt att bli av med den.

 

Ha det bäst!


Kommentarer
Postat av: Maria Jensen

Gud va fint!!!! Kram

2011-08-16 @ 11:38:05
URL: http://mariajensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0