Måndag igen, helgen gick väldigt fort..

 

 

Fredagen spenderade vi morgonen på att putsa fönster och kolla över lägenheten och kvällen var jag hos mor och far. Det har varit skördefest här nere + konstnatt så vi gick en runda på ”stora” byn och sen blev det mys framför tv:n och åt lite räkor och annat gott.

 

Lördagen städades hela huset, dammsög, torkade golv, hängde upp gardiner och fixade de fint och fräscht här hemma. På kvällen kom Erik en runda och spelade massa PS3 med Rasmus. Vi syndade på lite lösgodis och bara tog det lugnt.

 

Söndagen var vi hos min morbror med familj. Alla bilderna i inlägget innan är från dagen i går. =) Emmi Li och jag lekte med Agnes och Johannes medan männen fick skruva bil.. Vilket tog en bra stund. Men vi hade massor att göra så det gick ingen nöd på oss.. Tvättade bilar, spelade spel, hoppade över rep, körde traktor, sprang omkring, gungade och fick massa kramar.

 

God mat och fika blev vi också bjudna på, en kanon bra söndag helt enkelt! Nu hoppas jag bilen går igenom besiktningen. Blir nog nästa veckas projekt att ta sig till bilprovningen. Tänkte boka en tid för att slippa stå och vänta men det fanns inte en enda tid varken i Kalmar eller Borgholm förens den 20 oktober och då har jag körförbud.. Så blir att köra in utan tid och snällt vänta. Klockan 7 på morgonen kanske ingen annan vill ombesiktiga? Men hur fasen jag ska få med Rasmus så tidigt är en annan femma..

 

I dag är det som sagt måndag igen.. Rasmus jobbar och jag sitter här och funderar på om jag ska städa eller diska. Det är typ det enda som fyller mina dagar. Håller på att bli tokig, galen, explodera och bli totalt bonkers. Denna lyxhemmafrun behöver ett jobb eller i allafall en hobby. Något som inte innefattar disk, dammsugare, matlagning och kattlådor. Men vad?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0