Telefon.. Förräderi och försäljare.

Har lite inpuls-köps ångest här på kvällen..

 

Vi var på ICA när vi hämtat Rune på tågstationen. ICA-biten gick fin fint, där finns inga charmiga mobil-försäljare som vet precis vad jag vill ha och inte ha..

 

Men utanför.. Där står de och lurar som gamar. Jag försökte förklara för denna man att jag hade abonnemang till februari men att jag var sugen på att byta till 3 sen när jag var fri. Vilket han inte lyssnade på alls. Jag fick ju lov att lyssna på hans underbara förslag på abonnemang nu, NU med en gång annars skulle jag ju missa mitt livs-klipp liksom. Så ja, jag stod kvar och lyssnade, ställde kanske en aning aggressiva frågor då jag gillar att provocera dessa försäljare.. Det är kul ;) Men han lekte med.. Och snart hade han mig i mitt grepp.

 

Jag sa åt honom att ja, då vill jag ha mobilen gratis.. Okej det kunde jag få. Sen ville jag inte betala en öppningsavgift.. Okej, det fixade han med. Nästa problem är att jag känner inte en människa med 3-abonemang så jag ville ringa gratis till Tele2 istället.. Men efter mycket räknande skulle de inte ens löna sig då jag knappt ringer eller pratar med någon. Så tillslut kunde jag istället få gratis samtal till mor och far, dit jag ringer mest. (Ja, jag ringer mest hem till mamma.. So what?)

 

Så nu sitter jag här med lite kvällsångest.. Jag som varit kund hos tele2 sen jag var 13 år.. Bör jag gömma mig under soffan? Räknas jag som förrädare nu.. Har ju haft problem med täckningen på telefonen länge så har tänkt byta operatör men inte kommit dit än då jag var fast i abonnemanget men endå.. Känns lite läskigt. 3 kanske är ännu värre, who knows?

 

Mobilen blev en Sony Ericsson Xperia X8, liten söt sak med pekskärm. Abonnemang där jag betalar 25kr i månaden fram till påsk men får ringa och använda upp 50kr.

 

Innan har jag haft räkningar på 200kr från tele2 där 139kr var mobil + abonnemang.. Så ehm.. Ja, det kommer ju löna sig absolut att byta abonnemang då jag knappt ringer. Men vill ju att folk ska få tag i mig och jag vill kunna sms:a och ringa om det händer något. =) Så hoppas detta kan bli bra.

 

Så liten räkning som 25kr +(mer då om jag ringer eller sms:ar över 50kr) i månaden för mobilen har jag då aldrig haft. Får se hur det funkar. Kanske bör jag lägga till surf, får se. Ska kolla denna månaden hur räkningen blir. Kommer ha samma nummer, no worries. ;)

 

Om Rasmus inte varit med hade jag aldrig tackat ja, men han tyckte det var en bra deal och jag ville ju ha en ny mobil och han ville kunna nå mig på mobilen. Så hoppas täckningen blir bättre så det går. Annars går jag tillbaka med mobilen och kastar den i huvudet på försäljaren.


Kommentarer
Postat av: Anmaja

Åh vad jag känner igen mig i din text här. ;-) Jag blir också provocerande av försäljarna och de blir alltid lika förvånade när de frågar vad jag har för mobil och jag halar upp en av de senaste modellerna av Sony Ericssons. Förvånade att den gamla tjocketanten som ser så töntig ut har en sån!? Ha, ha.

Hoppas att du blir nöjd!

Anna

2011-09-11 @ 08:12:54
URL: http://blogg.omakastengods.se/
Postat av: william

haha det gör inte om man har bytt till 3;D men jag hatar såna försäljare;D dom är så jobbiga;D



SV; tackar vad snällt^^

2011-09-11 @ 16:57:23
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej Lucyinthesky,



Det är väldigt tråkigt att läsa att du väljer att lämna oss som din mobiloperatör men är givetvis förstående med dig om du haft problem med täckningen hos oss. Du är varmt välkommen att meddela oss vilken adress du har problem med täckningen på så vi kan utvecklas och bli bättre.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2



[email protected]

2011-09-13 @ 14:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0