Vårkänslor










Kommentarer
Postat av: J

Haha, jag trodde du bara hade två katter. Det visar hur stor koll jag har på dig :) Men djur kan man nog aldrig ha för många av. Jag har dock som mest bara haft två katter hemma som dög fin fint.



Kul och se att det finns så vänliga själar som dig som tar hand om djuren. De verkar ha fått ett jätte bra hem. Trivs de tillsammans? har ingen större koll på om du bor i lägenhet eller i hus? Tänkte om kissarna var ute eller innekatter?

2012-03-12 @ 16:07:26
URL: http://myruls.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Lucas

Åh, vår... härliga, underbara vår!!!



Trevlig kväll!

2012-03-12 @ 17:20:14
URL: http://lillgrodanskrypin.blogg.se/
Postat av: J

haha, ja det är ju en smaksak hur man katter man tycker är många. Så länge man har råd men dem så liven så är det ju inget att bråka om :)



Kan tänka mig att det är mer jobb med städningen, tycker det blev mer bara av att ha en kisse här hemma.



Så bra att kissarna trivs tillsammans det gör ju hela saken mycket lättare. De är ju trotts allt folkdjur som trivs ihop med andra katter =)



Det är smidigt med utekatter då det inte är lika mycket jobb med klor osv. Men trivs nog ändå bäst med att ha katten inne då man vet (nästan) vart man har katten. Visst är det mer jobb men det är värt slitet.



hur länge har du haft katt? har du alltid varit förtjust i katter?

2012-03-12 @ 17:56:02
URL: http://myruls.blogg.se/
Postat av: J

Då förstår jag att du tycker om katter :) jag har inte haft katt hela livet men har funnits med större delen av mitt liv sedan jag blev 12 år. Ville ha katt innan dess men fick inte innan. Vi hade när jag föddes men dem såldes snart!



Jag har nog varit en kattmänniska länge =)



Det lär bli en hel del arbete med innekatter, men inga erfarenheter eftersom att jag aldrig haft några. Men det kommer nog gå bra! :)



förstår din oro med kissen, min blev överkörd som jag hade när jag bodde hemma. Mycket tråkigt!



Har du haft några finare raskatter?

2012-03-12 @ 18:58:10
URL: http://myruls.blogg.se/
Postat av: J

Självklart har du rätt i att alla katter är fina oavsett kattraser. Dock tycker jag inte om "naken katter". vad fick dig att falla för just siameser eller orientaler? :) Alla raser är ju speciella.



Det är bra att de finns vänliga människor som dig som vill ta hand om övergivna djur. Dock har man ett för litet hem för att ta hand om flera djur, och inte rätt ekonomi heller. Sambon är nöjd med en kisse, rasen vi har ska ju vara mer sociala så det räcker för tillfället med en. Om vi inte upptäcker att hon saknar kattkompisar förståss.



Jag planer ju att studera på distans under 2 år, så vi får se vad som händer :) Katter är mysigt sällskap när man planerar att vara hemma mycket, det var delvis därför vi skaffade en kisse.



Vad gör du om dagarna pluggar eller jobbar du?

2012-03-12 @ 19:35:38
URL: http://myruls.blogg.se/
Postat av: Jessica

Siameser är säkert mysiga katter, men har aldrig fastnat för dem. Minns en kompis som hade en och den lät skrämmande :P det finns en massa raser som också är sociala och aktiva.



Jag var sugen på en ragadoll innan jag fick reda på att sambon var allergisk. De är så otroligt vackra!

Men fastnade för cornish rex när vi upptäckte rasen. Självklart är alla katter mysiga på sitt sätt men fastnade för deras utseende, de var sociala och även för deras mjuka päls.



Är man arbetslös går det år att ha sällskap hemma.



Jag kommer att söka ett par psykiatri utbildningar. Så jag hoppas på att kunna arbeta med missbrukare när jag är färdig med utbildningen :)

från början ville jag bli psykolog el dylikt, men har svårigheter med matte så blir inte så.



Hoppas du kommer på under pluggtiden vad du vill göra. Du skulle läsa styckkurser har jag för mig? vet du vad du vill jobba med kan du ju söka Yh-utbildning det ger väldigt fort arbete efter din utbildning.

2012-03-12 @ 20:28:24
URL: http://myruls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0