Humör.. VARNING..

Mitt humör de senaste dagarna har varit milt sagt intressant.. I går blev jag riktigt förbannad över en liten småsak. Det tände direkt utan förvarning.. Städade akvariet och när jag efter någon timme av släppande av vatten och försök till att bli av med alger sätter mig i soffan för att jag var klar, så ser jag att sladdarna hänger fel bakom akvariet så man ser dem från soffan. Normalt hade jag väl bara gått fram och fixat det. NU däremot så blir jag fly förbannad.. Inte irriterad. Nej nej, Kasta saker omkring sig arg.. Det bara bubblar upp och jag skriker åt sladdarna och gör saker bara svårare för mig själv. Inget funkar, får inte på ljusramperna igen och ja, det gör ju inte saken bättre.. Rasmus stirrar på mig som om jag blivit galen.. Men nej, inte galen. Bara fly förbannad över en fånig små sak..

 

Men efter att ha fått skrika och vara arg en stund så hjälper han mig och det var ju enkelt inga problem alls när han som är lugn gör det. Sen säger han de där orden som han kanske inte skulle sagt.. ”PMS?” Explosion igen.. Kan säga att det kändes dock så skönt att bli av med all ilska som fanns i kroppen och min pojkvän är världens underbaraste och tålmodigaste så han fixade att inte skratta åt mig, det hade nog inte funkat i detta läge.. Det hade nog varit förknippat med livsfara..

 

Efter detta drama var klockan redan 8 på kvällen men jag var vansinnigt rastlös.. Så vi bestämde oss för att åka och handla mat. Storhandla en måndag kväll klockan 8.. Ja, det bevisar väl också att vi inte är helt 100% normala ;)

 

Blir galen på dessa intressanta humör svängningar dock.. För precis innan vi skulle gå och lägga oss i går kväll så ställer jag datorn på bordet och skjuter in den för att den står så nära kanten ja, då ser inte jag glaset som står bakom... Detta resulterar självklart i att jag häller ett glas vatten över min bärbara dator.. Ilska? Nej, inte alls.. Skrattar så jag kiknar.. Mental breakdown? Kanske..


Kommentarer
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, det låter verkligen som en intressant dag. Mental breakdown? Kanske ^^ Det bästa var ju när du började skratta när du fick vatten på datorn. Det - om något - borde ju gjort dig upprörd :) Du är rolig du!

2011-04-05 @ 17:06:44
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Känner igen mig i det du skriver, men tack o lov har jag slutat kasta grejer omkring mig =) Men jag kan också bli väldigt arg!



Kramar

2011-04-05 @ 18:21:00
URL: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0