älskade katter...

Operation väga och avmaska katt:

 

Tog ett djupt andetag..

 

Hämtade vågen och ställer den mitt på vardagsrumsgolvet. Melvin kommer och strycker sig runt benen. ”Vad gör du mamma? Får jag vara med?” Tar lätt upp Melvin i famnen och väger honom. Letar efter närmsta katt och ser Sigge sitta en bit bort och kolla på vad vi gör. Stålsätter mig då han är en riktig skyggis och jag har egentligen aldrig fått hålla honom i famnen.

 

Lyfter upp honom och ställer mig på vågen, inga problem alls han bara hänger där. Sätter ner honom på bordet och klappar honom lite för att han var så duktig.

 

Ser Nemo på väg in i rummet. Tittar på honom och han stelnar till i dörröppningen. Lite som han tänker ”Åh fan, bäst och springa för livet” Försöker prata med honom och locka honom till mig men NEJ.. Blir att jaga efter katten runt hela huset tills jag tillslut får tag i honom uppe bakom sängen. Med alla klor utfällda blir han i allafall vägd. (Inte en skyggis katt och har blivit hanterad sen bebis.. Bara en aning speciell ;) )

 

Sen bara Ruu kvar. Letar reda på honom och hittar honom under soffan. Inga problem där med att väga honom alls.

 

Efter detta körde vi till apoteket för att hämta medicinen.

 

202kr fattigare. Men det är inget alls om det hjälper och katterna blir bra i magarna igen.

 

Jag stålsatte mig igen då jag trodde det skulle bli kamp till döden att få i vissa tabletterna.

 

Kommer in genom dörren och ropar på ”Mammas Gull” Melvin dyker upp och undrar vad jag vill. Sträcker fram tabletten han ska ha och utan att en tänka slukar han den hel. ”DUKTIG KISSE, Melvin!!” Kanske blir det inte så jobbigt endå tänker jag optimistiskt..

 

Nästa katt att få i medicin är Ruu.. Efter att knuffat bort Melvin 5 gånger och försökt se till så han inte åt denna med fick Ruu i sig den. 2 klara, 2 kvar.

 

Efter mig när jag letar efter Nemo har jag Melvin som absolut inte förstår varför han bara fick EN avmasknings tablett..

 

Hittar Nemo som förövrigt helt glömt att jag jagat honom runt huset innan. Han ligger och sover på klösträdet och sträcker lite på sig när han ser mig. Kelar lite på honom och sträcker fram pillret. (Måste även här knuffa ner Melvin ett antal gånger för att han inte ska ta den från Nemo)

 

Smaskigt säger Nemo och slukar pillret precis som de andra två. Finemang!

 

Melvin förstår verkligen inte varför?! Bara EN, EN enda godis.. Jätte jobbigt.. Han fortsätter hänga efter mig.

 

Bara Siggelito kvar.

 

Hittar honom liggande under soffan. Han fräser på mig när jag vill prata lite med honom. Soffan är hans safeplace så låter honom vara.

 

Sitter i stället med Melvin i knät i soffan och kelar lite (tror han är taktisk och försöker fjäska till sig mer godis-tablett.)

 

Men vi får helt enkelt vänta ut Sigge. Efter en stund kommer han fram men dissar totalt tabletten jag håller fram. (och ja, Melvin har fortfarande inte gett upp.. Knuffar undan honom igen.)

 

Försöka lura i min svarta lurvboll den då?

Makrill? ”Nej..”

Ost? ”NEJ”

Smör? ”Nope..”

kattmat? ”Aldrig”

Tabletten själv utan något igen? ”Tror du jag är dum eller? ”

 

Så vad nu då? Ja det enda han verkligen älskar att äta är kyckling.. Så blev att ta upp en helkyckling till middag i dag och hoppas på att han tar den tillsammans med kycklingen. Hålla fast honom är inget alternativ då han är så rädd för händer, fötter, snabba rörelser och att vara fast. Men jag ska nog vinna.. Jag ger mig inte! ;) Är ju för deras eget bästa.

 

 

 

 

 

 

 

Mina älskade tjocka lurvbollar =)


Kommentarer
Postat av: Jane l COCONUT

Oj, att de svalde dem så bara! Älskar att du fick dig en godisgris^^ hur mycket vägde katterna? Vår katt är ett år men väger än bara ett kilo. Hon ser inte undernärd ut, men är under skalan:)

2011-08-21 @ 14:48:18
URL: http://coconutwonder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0