Nål-skräck..

Nål-skräck, delux..

I morgon är det dags för nästa sista blodprovet.. Ett till är bestämt den 14, på alla hjärtans dag. Underbar present till någon som är livrädd för nålar. Men jag intalar mig själv att det kommer gå fin fint. Gick ju bra sist om man räknar bort kallsvetten och tårarna + att sköterskan var hundra procent säker på att jag skulle svimma så Rasmus fick lov att stå på andra sidan och liksom ta i mot ;)

 

Men ett ynka blodprov? Jag har gjort värre saker. Varför är just nålar så läskiga.. Jag vet faktiskt inte..

 

Men lite orättvist uppdelat är det dock. Jag har redan gått igenom 2 undersökningar varav den ena inte var särskilt rolig alls, aj.. Och sen vill de ha tre olika blodprov på olika dagar.. Men vad behöver Rasmus göra? Jo.. Allt han behövde göra var att lämna ett litet ”glädjeprov” i en plastburk och så var hans del i det hela över. Underbar uppdelning. ;)

 

Kanske men bara kanske kan jag bli botad från min värsta skräck för nålar under denna resan..

 


Kommentarer
Postat av: saralovisa

Jag har också haft rejält problem med blodprover och sådant sedan jag tappade håret i samband med stress för ett år sedan. Hade aldrig haft skräckförrut men det var som att det puttade mig över kanten. Ska bli spännande att de hur jag kommer att hantera ev nålar och prover under förlossningen! ;)

Lite surt att få en tid på alla hjärtans dag.. Men helt säkert så kommer allt att gå jättebra och då kan du frossa lite extra i choklad när du kommer hem som belöning till dig själv! :)



Tack så jättemycket!

Lycka till med blodproven :)

2011-02-07 @ 14:50:15
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0