Jag är inte rädd för kryp.. Upprepa 100 gånger.

Öppnade fönstret för att sätta upp termometern så jag kan se hur varmt/kallt det är både inne och ute. Den har bara legat på bänken nu sen vi flyttade har liksom inte fått tummen ur och sätta den på plats än.

 

Men att öppna fönstret = BIG misstake.

 

Det regnade ner ”skomakare” över mig!!

 

*host* Tur man är modig och tuff.. Skrek inte alls och sprang för livet samtidigt som jag försökte få ur alla dessa små kryp ur håret och på kläderna. *host*

 

Nu i alla fall är alla de där krypen som anföll mig i dammsugaren. Oroa er inte! Jag har en dammsugare utan påse så jag hällde ut krypen i komposten sen ;) De kravlade snällt iväg..

 

De är ju ganska fina på avstånd..


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Visst är körkmakkarna vackra, men som vanligt är det otrevligt när insekter kommer i stora skaror.



En och en är de riktiga skönheter!



2011-10-03 @ 14:55:44
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Tina - Minnas mamma

Usch, fy fan... Jag är också livrädd! Sambon var inte rädd när vi träffades men nu är han som jag.. Stackars Minna, haha. 'bästa' var när det kom in en geting i lägenheten i somras. Kim springer skrikandes in i sovrummet och stänger dörren och lämnar Minna i rummet i sin babysitter. Every man for himself eller? Gäller det 5 månaders bebisar också?! Tack och lov var jag där, tog minna och stängde in oss i badrummet samtidigt som jag ropade åt Kim att fixa getingen..

2011-10-03 @ 16:03:56
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Jajamen. En riktig liten mespropp till man jag har ;-) Inte lämnar man bebisen i getingens våld! Inte okej!

Vilken tur du har med en Rasmus som kan ta hand om dig! :D Men det är rätt modigt att suga upp dom med dammsugaren också tycker jag.. Jag brukar bli så rädd när jag lyckas suga upp dom (när dom liksom åker genom slangen) för det känns som att dom kommer och tar mig då.. Typ.. :P

2011-10-03 @ 19:27:26
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Linda

aah, de är så sjukt vidriga.

2011-10-03 @ 23:59:56
URL: http://hellolinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0