Svårt att få ner i text..

Hur många gånger jag än försöker skriva så känns det så "litet" att orden jag skriver ner inte förmedlar det jag vill, raderar och skriver igen.. Svårt att veta hur jag ska skriva.

Tänker på min mans familj och vad de måste gå igenom just nu. <3

 

I dag när min mans syster var ute och gick med hennes hund Manne så hände något fruktansvärt.. De promenerade som vanligt och på vägen mötte de en man och hans schäfer. Båda hundarna var kopplade men den stora hunden sliter sig och går till attack.. Manne blir ihjälbiten.

 

Jag kan inte ens föreställa mig hur hemskt det måste varit. Jag kan knappt andas då jag tänker ”om det varit jag och en av mina älsklingar”. Det gör förbannat ont att förlora en fyrfotad vän, jag vet då jag varit med om det. Men på det här viset, finns ingen rättvisa i det som hänt alls!! Hade jag kunnat så hade jag ändrat på alltihop och sett till att det aldrig hänt.. Alla mina tankar går till er i kväll.

 

 

Har tänt ett ljus för Manne.. Sov gott, lilla hund.

 

 

 

Regnbågsbron

På den här sidan himlen finns en plats som kallas Regnbågsbron.

När ett djur som varit särskilt betydelsefull för någon dör,
så kommer det till Regnbågsbron.
Där finns ängar och kullar för alla våra speciella vänner
så att de kan springa och leka tillsammans.

Där finns tillräckligt med mat, vatten och solsken,
och våra vänner har det varmt och skönt.
Alla djur som har varit sjuka och gamla
blir återställda till hälsa och vigör;
de som varit skadade eller handikappade blir friska och starka igen,
precis som vi minns dem i våra drömmar från gångna tider.

Djuren är glada och nöjda, utom för en liten sak;
de saknar alla någon väldigt speciell som de varit tvungna att lämna kvar.
Alla springer och leker tillsammans,
men en dag kommer någon av dem att stanna upp och titta i fjärran.

Dess klara ögon är intensiva; kroppen börjar skälva.
Han springer plötsligt ifrån gruppen, flyger över det gröna gräset,
hans ben bär honom fortare och fortare.
Han har sett dig, och du och din speciella vän möts till slut
i en lycklig återförening för att aldrig skiljas igen.

Lyckliga kyssar regnar över ditt ansikte,
dina händer smeker på nytt det älskade huvudet,
och du ser ännu en gång in i de tillgivna ögonen på ditt djur
som så länge varit frånvarande från ditt liv
men aldrig från ditt hjärta.

Sen går ni över Regnbågsbron tillsammans...


Kommentarer
Postat av: Heidi

Tack Emma

Detta är så frygtansvärd att där inte finns ord för detta. Schäferen har bitit förut och eftersom att ägaren inte tog sitt ansvar då har min dotter idag mistad det käreste i hela livet, hendes lilla kompis som har tagit henne igenom svårer stunder utan att begär mera än ett klap tillbaks, och gubben lämnar henne bare ensam kvar med sin älskling sönderbiten

2011-09-24 @ 00:51:35
Postat av: daniella:)

Ja verkligen:)

Tack detsamma! Vad ska du göra i helgen då?:)

2011-09-24 @ 08:15:09
URL: http://daniellabooks.blogg.se/
Postat av: william

vilken fin text:3333



SV; naw tackar:D



Är mina Höst Modellbilder som jag tog på min vän fina:D?

2011-09-24 @ 19:38:19
URL: http://cookieboy.blogg.se/
Postat av: frida

Hatar när hundägare inte tar ansvar. Man kan inte skylla på hundarna heller, utan enbart ägaren/ägarna. Jättehemskt när sånt händer :(



Sv: Tack! Hehe bara att öva, det har jag gjort ;) Man får testa sig fram osv :D

2011-09-24 @ 20:21:07
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0