Svart bacon, brandvarnare och sönderslaget porslin.

Japp, det är en såndär jävla morgon där allt man tar sig för inte funkar! Kolsvart bacon, mums.. Precis det jag längtade efter! Sen när baconet var från spisen och något så när räddat för äta det tänker jag ändå, hungrig som man är.. Ja, då börjar brandvarnaren låta. Ett jäkla liv och jag är för kort! Måste ta en stol och klättra upp och att bära stolen och hålla för öronen funkade inge vidare ska jag tala om. Men ska väl vara glad att själva brandvarnaren funkar.

 

När jag roar mig med att ta ner brandvarnaren så jag slipper dennes eviga tjutande så hör jag hur en tallrik slås i golvet. Vänder på mig där uppe på stolen.. Vad ser jag?

 

En katt, en röd katt som inte längre är högst upp på ”gulligast-listan” längre sitter bland porslinsskärvor på golvet och slickar på mitt bacon!

 

Kan ju säga att lite tur i oturen var att jag valt att lägga upp baconet på en gammal tallrik för den var närmst spisen då jag ”räddade” maten. Så inget fin porslin är sönder! Stor lättnad..

 

Funderade seriöst på att kravla under mitt täcke och gömma mig en stund.. Men har massa att göra så var bara att hämta nytt bacon och städa upp det gamla.

 

Hoppas att städandet av huset i dag går en aning bättre än morgondramatiken. Får gäster i morgon och vill ha det fint så wish me luck! ;)

 

Funderar på om detta är för att jag sov länge idag.. Slog bort väckarklockan och sov långt över då jag tänkt gå upp.. Vaken och en aning irriterad är jag nu i allafall.


Kommentarer
Postat av: frida

sv: Skönt att höra att det gick bra! =)

Ja han blir nog inte liten ;)

Vit lantras vet jag inte vad dem väger men han kan ju ha andra raser med i sig, t.ex blegisk jätte, det vet dem väl inte? =D Men skönt att det gick bra.



Tack! Lillan hälsar och tackar =D

2011-09-23 @ 12:19:11
URL: http://minaunderbaradjur.blogg.se/
Postat av: HANNA

sv: jag har vart med om saker som de som skär sig har vart med om, allvarligt. och tycker endå det är onödigt ! det är bara min åsikt och jag tänker stå för det.

2011-09-23 @ 20:55:45
URL: http://hannalovisasol.blogg.se/
Postat av: Michelle

så fin & härlig blogg(:

2011-09-23 @ 21:48:49
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0