Hemligheten med att flyga är att kasta sig mot marken och missa.

I dag har jag faktiskt satt mig ner för att skriva.. Bara skriva! Det är stort. Har någon slags mentalspärr när det gäller att slutföra det jag börjat skriva på. Det går bara inte. Men i dag blev det faktiskt ett par sidor text.

 

Jag tänker inte läsa igenom den, tänker inte bedöma den alls.. Bara njuta av det faktum att jag fick ner ord på papper igen! Lycka.

 

Så en av punkterna på listan av vad jag verkligen vill göra år 2012 är på gång. Att skriva. Att komma tillbaka in i den där världen där jag och mina karaktärer jag skrev om verkligen kände varandra, bli förbannad då de inte gjorde som jag ville och förstörde hela min tänka story med att göra något korkat.. Att ha i hjäl en person i berättelsen och sen har skuldkänslor över det.. Jag älskade att skriva, älskade mina påhittade karaktärer.. Sen blev jag helt spärrad.

 

Fantasi har jag, ibland alldeles för mycket om man frågar mannen min. Nu ska vi bara lyckas fånga alla de där historierna som rör sig i mitt huvud.

 

 

Rubriken är ett citat från D Adams, liftarens guide till galaxen.


Kommentarer
Postat av: J

Kommer du läsa på komvux eller högskola?



Jag vill läsa psykiatri utbildning och har hittat en kanon utbildning på distans som är i på Umeå universitet. Men man kan ju inte garantera att man kommer in så ska leta reda på några fler som jag kan söka. Men har haft lite svårt att hitta bra utbildningar då jag inte har omvårdnadsutbildningen.



Hoppas att du kommer in och hittar intressanta kurser som du vill läsa.

2012-03-08 @ 18:20:45
URL: http://myruls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0